Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 

Voorlopers: Sportbonden die vinden, binden en boeien

Er wordt veel gesproken over de veranderende positie van de bond onder andere door de opkomst van social media.

Hoe zou je liefhebbers kunnen ondersteunen en aan je kunnen binden? Een zevental sportbonden gaan zich, in samenwerking met 2Basics en Jibe, het komende half jaar over dit vraagstuk buigen. Dat er geen standaard oplossing is, maar dat voor elke bond de te volgen strategie anders kan zijn, is duidelijk. Elke sport(er) is immers anders. Dat verandering nodig is staat echter als een paal boven water.

Met dat gegeven in het achterhoofd trapte Voorlopers vorige week voor het eerst af. Grote organisaties gingen de sportbonden voor, denk aan de alom bekende case van KLM die bij de aswolk noodgedwongen via social media moest communiceren. Of The Voice of Holland die de kijker thuis op de stoel van de jury zette. De manier waarop organisaties met hun klanten (sporters) kunnen/moeten communiceren is door de jaren heen fundamenteel veranderd. Bonden moeten de relatie met de sport(er) opnieuw gaan vormgeven.

Lees het hele artikel van Wijnand van der Waal bij SportNext. Je kunt Wijnand ook op twitter volgen @vdwaal.

door

via SportNext

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Wat vind jij? Er zijn al 2 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Meer nieuws