badmintonline.nl logo
Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 
Deze afbeelding hoort bij 'Ted van der Meer: 'We zijn weer terug bij af'' en is gemaakt door Rien Hokken
© Rien Hokken

Ted van der Meer: 'We zijn weer terug bij af'

Deze afbeelding hoort bij 'Ted van der Meer: 'We zijn weer terug bij af'' en is gemaakt door Rien Hokken
© Rien Hokken+

[Ik ben het] volstrekt eens dat de eredivisie heel belangrijk is voor de publiciteit voor de badmintonsport en voor BNL. Het zijn vooral artikelen van regionale kranten of regionale edities van het AD.

De landelijke kranten besteden weinig aandacht aan badminton. Er is een enorme concurrentie van de 'kleinere' sporten en alleen dié sporten die de boel goed op orde hebben, komen nogal eens aan bod. Daartoe behoort badminton niet.

Dat heeft met meerdere zaken te maken. Voorop staat het gebrek aan kwaliteit - lees: vernieuwing - van de eredivisie. De verenigingen willen (vaak noodgedwongen) voor een stuiver op de eerste rang zitten. Daarom zijn er weinig aansprekend spelers over. In samenhang hiermee moet de kwaliteit van de communicatie.

  • 1. De competities zouden 'live' te volgen moeten zijn, in ieder geval via een livescore. De verenigingen zouden hiertoe verplicht moeten worden, met een fikse boete als drukmiddel.
  • 2. Voorbeeld. Afgelopen zondag zaten geïnteresseerden te vissen hoe de wedstrijden verliepen. Soms heeft badmintonline als eerste een uitslag, soms Teletekst, dan weer PietRidder.nl en bij toeval kom je iets tegen in een Twitterbericht of op Facebook. Opvallend is dat www.badminton.nl (de bondssite) vrijwel nooit voorop loopt.
  • 3. badmintonline heeft al eens prikkelend geschreven over de taal- en stijlfouten in persberichten. Dat klopt. Zou niet moeten. Maar nog erger is dat er soms helemaal géén persberichten worden verstuurd. Van de eredivisiekoploper heb ik (schrijvend voor de grootste krant van Nederland) dit seizoen nog geen enkel persbericht ontvangen. Dan neem je je eigen product toch niet erg serieus.
  • 4. Ander voorbeeld. De uitnodiging van de kickoff van de eredivisie kwam exact één dag voor de gebeurtenis in mijn mailbox. Hoe denk je, als BNL, dan een evenement te promoten? Onmogelijk!

Samengevat, we zijn weer terug bij af. De klok is jaren teruggezet.

door

via Ted van der Meer

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Wat vind jij? Er zijn al 5 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Meer nieuws