Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 

Ken je deze spelers al?

© badmintonline

Badminton Nederland en de Carlton Eredivisie: samenwerking met mediapartners

© badmintonline+

Eind vorig jaar is het bondsbestuur van Badminton Nederland gestart met een kwaliteitsimpuls Carlton Eredivisie.

Vragen als 'hoe maken wij de eredivisiewedstrijden aantrekkelijk voor (lokale) sponsoren?', 'hoe maken wij eredivisiewedstrijden aantrekkelijk voor de (lokale) media?' en 'welke kwaliteitsimpulsen moeten er plaatsvinden om de eredivisie daadwerkelijk het paradepaardje van Badminton Nederland te laten zijn?' hielden het bestuur bezig.

Op 18 oktober 2014 en 23 maart 2015 zijn daarover bijeenkomsten geweest met de eredivisieverenigingen. Vervolgens is een afvaardiging van de eredivisieverenigingen, LCW en bondsbureau samen met een adviesbureau aan de slag gegaan in een werkgroep. In deze werkgroep zijn de zwakke en sterke punten en de kansen en bedreigingen op een rij gezet. Deze zijn vervolgens met elkaar geconfronteerd, wat tot een aantal adviezen heeft geleid.

De adviezen

  • 1. De opzet van de Eredivisie dusdanig wijzigen dat er meer Play-Off-momenten komen en dat er meer wedstrijden zijn die er toe doen in de strijd om het landskampioenschap en degradatie.
  • 2. Allianties opzetten met regionale/landelijk media en bedrijven/partners om de eredivisie te versterken.
  • 3. Uitstraling en promotie rondom eredivisiewedstrijden versterken.
  • 4. De collectieve organisatie van de eredivisie (samenwerking in concurrentie) verder gestalte geven. Eredivisieverenigingen en bond moeten meer samen optrekken.
  • 5. Campagnes ontwikkelen: in samenwerking met mediapartners en bedrijven samen het badminton o.a. via eredivisiewedstrijden op de kaart zetten.

door

via Badminton Nederland

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Wat vind jij? Er zijn al 2 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Meer nieuws