Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 

Ken je deze spelers al?

© Pixabay / badmintonline.nl

Badminton Battle tijdens Yonex Dutch Open

© Pixabay / badmintonline.nl+

Soms lopen zaken niet zoals je dat graag zou willen, dat is inherent aan het pionieren waar ik mee bezig ben voor de badmintonsport.

We hadden vergevorderde plannen voor het opzetten van merchandising rondom de Yonex Dutch Open die deze week gespeeld wordt in Almere. De meeste spelers hadden hun akkoord gegeven en dus konden we aan de slag, maar het meest cruciale hebben we niet en konden we niet op redelijke termijn meer realiseren: beeldmateriaal.

Natuurlijk hebben we wel foto's van de spelers en natuurlijk circuleren er her en der diverse plaatjes van onze spelers, maar ja, niet geschikt te maken voor het plaatsen op producten. Daar komt nog bij dat van alle spelers het gewenste beeldmateriaal gewenst is omdat ik geen onderscheid wil en kan maken. En dan moet je dus met tranen in je ogen alles even op de langere baan schuiven. Dat is niet leuk hoor, dat kan ik je verzekeren, want ik doe dat niet snel hoor. Maar ik ga er mee door, samen met mijn collega's van de sponsorcommissie.

Wel hebben we een alternatief gevonden voor de spelers: de Badminton Battle. Spelers die er interesse in hebben kunnen op donderdag, vrijdag en zaterdag uitgedaagd worden door bezoekers aan de Yonex Dutch Open om de Badminton Battle te spelen. Bezoekers kunnen dan een best of three of best of five spelen voor respectievelijk €7,50 of €10. En winnen ze de Badminton Battle, dan krijgen ze van de speler een gesigneerd shirt. Zo kunnen ze toch extra inkomsten genereren om hun sportieve doelen te kunnen verwezenlijken.

Afgelopen dinsdag was de sponsorcommissie weer bij elkaar en het is duidelijk nog aftasten over wat we precies hoe aan moeten gaan pakken. Natuurlijk worden er successen geboekt rondom de Yonex Dutch Open, maar dat willen we natuurlijk breder gaan trekken. Nu zijn er diverse bedrijven op basis van het evenement aan Badminton Nederland verbonden, maar het zou natuurlijk mooier zijn als hier structurele overeenkomsten uit voort komen. De manier waarop sponsoren, eigenlijk meer partners aan Badminton Nederland zijn verbonden, kunnen we doortrekken naar andere evenementen zoals het Carlton NK, Carlton Eredivisie, Carlton NJK enzovoorts.

We willen zaken meer gaan concretiseren binnen de sponsorcommissie. De ideeën vliegen over tafel, daar ligt het niet aan, maar hoe gaan we dat nu aanpakken, wie gaat wat doen en hoe gaan we potentiële partners benaderen. De eerste stap die we nu gaan zetten is een inventarisering van potentiële partners van Badminton Nederland en daar dan een soort van propositie aan vast hangen. Dus wat is het raakvlak van die partij met badminton? Dat gaan we nu inventariseren want als we dan naar die bedrijven toe gaan, moeten we wel een goed voorbereid verhaal hebben. Focus moet dan liggen op partnership, want geld vragen voor een reclamebordje, nee, dat is echt niet meer van deze tijd. De volgende bijeenkomst staat weer gepland.

door

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Over de auteur: Paul Kleijn

Paul is in zijn dagelijks leven Manager Verkoopkantoor bij Technische Unie en is oud-bestuurslid van Badminton Nederland.

Wat vind jij? Er zijn al 2 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Over de auteur: Paul Kleijn

Paul is in zijn dagelijks leven Manager Verkoopkantoor bij Technische Unie en is oud-bestuurslid van Badminton Nederland.

TEST

Meer nieuws