badmintonline.nl logo
Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 
Deze afbeelding hoort bij 'Blog Paul Kleijn: versneld opstellen marketing- en sponsorpropositie noodzakelijk' en is gemaakt door badmintonline.nl
© badmintonline.nl

Blog Paul Kleijn: versneld opstellen marketing- en sponsorpropositie noodzakelijk

Deze afbeelding hoort bij 'Blog Paul Kleijn: versneld opstellen marketing- en sponsorpropositie noodzakelijk' en is gemaakt door badmintonline.nl
© badmintonline.nl+

De Bossche Badminton Dagen staan voor de deur en gaan het derde jaar in. Om de vorderingen daarover helder te krijgen ben ik op de koffie geweest bij Joris de Jong, die namens Maaspoort Sports & Events de Bossche Badminton Dagen onder zijn hoede heeft.

Reeds meer dan 1000 kinderen hebben zich opgegeven voor de scholen- en BSO-clinics, die gegeven worden op de plaats waar om het Landskampioenschap Badminton gestreden gaat worden. Daarnaast zal er een demonstratie gegeven worden door een afvaardiging van de Nationale Selectie Aangepast Badminton, onder leiding van bondscoach Annie van Daal. Hiervoor hebben we de samenwerking met BV De Maasshuttles die een G-afdeling hebben, wat daar mooi bij aan sluit. Ook staat er een bedrijventoernooi op de rol, krijgen talenten de kans zich te presenteren en wordt er een friendstoernooi opgezet om je vrienden en vriendinnen kennis te laten maken met badminton.

Joris heeft wat dat betreft de zaak onder controle en met de laatste weken voor de deur kunnen we nu al weer spreken over een supervet event ter promotie van de snelste racketsport te wereld. Maar ook de Finale Carlton Eredivisie staat voor de deur en daar heeft Badminton Nederland de regie. Ook dat staat in de steigers en is een kwestie van de juiste poppetjes op de juiste plaats en de side-events concretiseren. De kaartverkoop is al geruime tijd open en dus kan de Maaspoort Sports & Events zich weer opmaken voor de apotheose van de Carlton Eredivisie.

Marketing- en sponsorpropositie

Voor de kerst heb ik nog een gesprek gehad met de grondleggers van een bedrijf dat ons kan helpen om de marketing- en sponsorpropositie versneld op te stellen. Zoals jullie weten zijn we met de sponsorcommissie enthousiast aan de gang en boeken we ook successen. Echter gaat het mij niet snel genoeg want willen we stappen kunnen zetten, dan zullen we grotere successen moeten boeken. Daar kan dat bedrijf ons bij helpen en ze hebben reeds een voorstel gedaan wat we intern in beraad hebben genomen. Maar als we met ze gaan samenwerken, dan kunnen we grote (inter)nationale bedrijven binden aan badminton.

En natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk als ik hier nu neer zet, want we zullen goed voorbereid aan de slag moeten gaan en de Unique Selling Points van onze sport goed moeten benoemen. Fast Fit Fun uitdragen en gebruiken in onze communicatie of wellicht een andere pakkende slogan die aanspreekt en alles zegt over badminton. Daar zullen we zelf ook aan bij moeten dragen. Los daarvan zou ook de door mij beoogde sponsormanager aan de slag kunnen. Die kan dan meeliften op de grotere successen om middelgrote en kleine successen te boeken, wordt vervolgt.

Carlton International Youth Tournament

Tussen kerst en nieuw wordt jaarlijks het grote supervette Carlton International Youth Tournament georganiseerd door BC Victoria. Meer dan 700 kinderen meten zich dan met hun leeftijdsgenoten op liefst vier locaties in de regio van Hoensbroek, de thuisbasis van BC Victoria. En ik ben er eens een kijkje gaan nemen en heb zielsveel respect voor de organisatie die met veel, heel veel vrijwilligers een super prestatie neerzetten. Een diepe buiging wat dat betreft.

Echter is het niet alleen hosanna, want er was het nodige te doen over de uitsluitingen in met name de U15-klasse. Ik ben niet goed ingevoerd in de reglementen, dat is ook niet aan mij, maar als er negatieve geluiden zijn, dan wil ik daar wel op anticiperen. En dan praat ik niet over incidentele geluiden. Er bereikte mij en mijn collega's de nodige negatieve geluiden over het interpreteren van de reglementen. En waar het mij in zo'n geval dan om gaat, is of deze reglementen helder genoeg en goed gecommuniceerd zijn. Heeft men als organisatie hand in eigen boezem gestoken? En nogmaals gezegd, een dikke pluim voor het toernooi op zich, maar de negatieve energie die voorafgaand aan het toernooi is verspilt, daar moet lering uit getrokken worden en dus is het goed dat daarover aan de bel is getrokken.

Maar ik ben en blijf enorm onder indruk van de grootte van het toernooi.

Carlton Eredivisie

De Carlton Eredivisie is reeds vele malen besproken door dees en gene. Je hebt voor- en tegenstanders van de huidige opzet en de bedoeling is om er gezamenlijk aan te gaan werken dat we hier mee aan exposure kunnen groeien waardoor er meer bezoekers komen, en er meer aandacht gegenereerd wordt in de media.

Ons rondje langs de velden, dat op een paar bezoeken na, het nodige aan input heeft opgeleverd, leerde ons ook dat de opzet van de Carlton Eredivisie geen gelopen koers is. En eerlijk is eerlijk, als ik er goed naar kijk, dan snap ik 'm ook niet echt. Hij zou toch moeten passen in onze slogan Samen Simpel Sterk. In mijn ogen is deze dat niet. De criticasters die dat eerder hebben aangegeven kan ik niet meer dan gelijk geven. En ja, het zal ongetwijfeld ook mooiere wedstrijden hebben opgeleverd, maar als de gewone badmintonliefhebber het niet begrijpt, dan heb je daar ook niets aan.

Oud voorzitter van Van Zundert / VELO, Gerard van Zundert, mailde mij rond de feestdagen en liet daar ook de voorzitter van BV Almere, Henk Saats, in meelezen. Er ontstond een mooie discussie over de opzet van de Carlton Eredivisie en het winnen aan exposure. Ook collega Ger Tabeling heb ik daar in betrokken, want het wedstrijdtechnische gedeelte valt onder zijn portefeuille.

Ik wil er samen met alle betrokken aan werken om tot iets te komen wat marketingtechnisch goed is uit te dragen. Want alleen dan kan ik, mogelijk samen met derden zoals hierboven besproken, de Carlton Eredivisie laten winnen aan exposure. Samen Simpel Sterk moet daar in terug komen. Het moet Simpel zijn. Samen kunnen we dan Sterk voor de dag komen en groeien naar waar we zo graag naar toe willen; meer bezoekers en meer (lokale) media aandacht.

Wellicht zullen er nu mensen zeggen dat ik toch ook voor de nieuwe opzet was. Eerlijk is eerlijk, ik ben niet betrokken geweest bij het opstellen van de nieuwe opzet. Echter heb ik wel destijds de presentatie gezien en aangegeven dat ik vond dat we alle verenigingen persoonlijk de boodschap over moesten brengen, juist omdat het zo gevoelig lag. Dat is ook gebeurd en destijds al, heb ik de nodige discussies gevoerd en gevraagd het een kans te geven. Inmiddels ben ik redelijk goed ingeburgerd en weet ik wat me te doen staat, en dus meng ik me in de discussie met open vizier en ga ik er vanuit dat men mij daar bij helpt.

Ik wens iedereen een heel gelukkig en sportief 2016 toe. En laten we samen vol gas vooruit gaan.

door

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Over de auteur: Paul Kleijn

Paul is in zijn dagelijks leven Manager Verkoopkantoor bij Technische Unie en is oud-bestuurslid van Badminton Nederland.

vorig artikel

DKC treft Almere in halve finale play-offs

2 jaar geleden

volgend artikel

Spelers die denken als trainers

2 jaar geleden

Wat vind jij? Er zijn al 16 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Over de auteur: Paul Kleijn

Paul is in zijn dagelijks leven Manager Verkoopkantoor bij Technische Unie en is oud-bestuurslid van Badminton Nederland.

TEST

Meer nieuws