Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 
© BC Zigo

Badminton Nederland druk bezig met sponsorfinding

© BC Zigo+

Afgelopen maandagavond heb ik samen met twee medewerkers van het bondsbureau nog eens goed na zitten denken over hoe we er voor staan met onze sponsorplannen.

We zijn in gesprek met diverse externe partijen en die kosten geld. Op zich is dat niet erg als die partijen de toegevoegde waarde hebben die wij nodig hebben om ons goed te ontwikkelen op sponsorfinding. Maar ja, we zijn van alles aan het opstellen aan plannen en beleid en we zullen ook aan de slag moeten gaan. Naar buiten toe, naar potentiële sponsoren/partner toe. Buiten, daar valt het te halen. Net als in mijn dagelijkse commerciële werk, waarbij we naar klanten gaan om onze waar te verkopen. Ook voor Badminton Nederland en al wat daar onder valt, zullen we op pad moeten gaan. En dat willen we ook. Dat moeten we echter wel goed voorbereid hebben. Er moet een presentatie/propositie staan waarmee we echt binnen kunnen komen. Aan passie en beleving ligt het niet, dat hebben we ruim voldoende. En wat presentatie en propositie betreft zijn we aardig op weg. Maar doen we dat dus goed? Daar kom je pas achter als je op pad gaat. En dus moeten we goed afwegen of we de kennis en kunde van derden inkopen om daarmee onze ontwikkeling een boost te geven.

En dit klinkt misschien zwaar, want er worden al successen geboekt hoor. Want als ik met name naar de Yonex Dutch Open kijk van afgelopen jaar, dan zijn daar partners bij betrokken geweest die we niet eerder aan onze sport hebben kunnen binden. Met Met & Co en Amazing Oriëntal hadden we twee zeer serieuze nieuwe partners weten te binden. Daarnaast nog diverse kleinere partijen die het mede mogelijk hebben gemaakt om de Yonex Dutch Open een boost te geven.

Na afloop van die bespreking kwam het bestuur bij elkaar om verder te praten over de doelen die we aan het opstellen zijn om datgene wat in het visiedocument A Clear Future is opgesteld, meetbaar te maken. Waardeperceptie van Badminton Nederland is een veel terugkerende kreet. In principe hebben we een aantal gewenste doelen al opgesomd, het moet echter wel meetbaar opgesteld worden. En om die doelen goed aan te laten sluiten bij daar waar de behoeftes liggen, moesten we opgeven welke drie zaken we belangrijk vinden. En wat me daarbij een enorme steun in de rug gaf, was dat unaniem werd aangegeven dat communicatie wel heel erg belangrijk is. En laat dat nou net iets zijn waar afgelopen jaren fors op bezuinigd is. Dat heeft natuurlijk zijn redenen, echter sterkt mij dit wel om door te pakken. Er zal dus budget beschikbaar gesteld moeten worden om de wens om meer en beter te communiceren invulling te geven. Nu is het houtje touwtje met de beschikbare middelen die we hebben, en ben ik super trots op de mensen die dat zo doen. Want iedereen heeft er zijn opmerkingen over, alleen middelen hebben we niet voldoende.

En ja, we zijn momenteel onze website aan het renoveren om deze aan te laten sluiten bij de eisen des tijds en bij de wens vanuit A Clear Future. Daar is echter via een speciale regeling budget voor vrij gemaakt, en dat is dus een eenmalige bijdrage. Maar willen we structureel een goed en gedegen communicatiebeleid uitvoeren, dan zal er dus geld vrij gemaakt moeten worden en daar zullen we binnen het bestuur dan ook goed over na moeten denken. Achter de schermen zijn de collega's van het bondsbureau reeds bezig om datgene zoals we dat graag zouden willen, uit te werken zodat er duidelijk is voor het bestuur wat we willen met welke middelen. Feit is in ieder geval dat mijn collega bestuurders allemaal vinden dat we meer aandacht aan communicatie moeten besteden. In het kielzog sluit marketing daar natuurlijk goed bij aan. Het hoogtepunt van de week was natuurlijk de receptie van het 50-jarige BC Zigo in Alphen aan de Rijn. Op 1 maart, precies 50 jaar geleden werd BC Zigo opgericht in de kantine van het Genie-complex. Inmiddels zijn ze 2 sporthallen verder en werden collega Ger Tabeling en ik ontvangen in de kantine van de Limeshal. En zodra je binnen komt straalt de trost van de mensen af. En dat is mooi om te zien. We werden door voorzitter Linda Roest ontvangen en hebben samen geproost op het 50-jarige bestaan van BC Zigo. Een vereniging waarbij plezier in de sport voorop staat en dat vind je terug in de naam van de vereniging want Zonder Inspanning is er Geen Ontspanning.

Nadat de officiële handelingen verricht waren en middels diverse toespraken de geschiedenis is gepasseerd hebben Ger en ik natuurlijk nog staan praten met diverse mensen bij BC Zigo. Je komt er zelfs mensen tegen die je elders in het land tegen komt in een anders hoedanigheid. Bijvoorbeeld omdat ze lid zijn van het Badminton Business Netwerk. Al sprekende met de diverse mensen kom je er ook achter dat onze sport echt de weg omhoog moet gaan vinden. Zowel het jarige BC Zigo als BC Flair maken zich zorgen over de ontwikkeling van het ledental en de bereidheid van leden om als vrijwilliger iets voor de club te doen. Achter de schermen praten BC Zigo en BC Flair dan ook over hoe dit samen een halt toe te kunnen roepen. Iets waar wij als Badminton Nederland natuurlijk ook voor staan, om de ledendaling een halt toe te roepen. Daarom is het goed en erg plezierig om het land in te trekken.

Maar goed. Dat we nog bergen werk te verzetten hebben is al tijden duidelijk. Echter hadden we wat te vieren bij BC Zigo en om de vereniging een hart onder de riem te steken en ze te waarderen voor hun inspanningen voor de sport en het bereiken van de 50 jaar, hebben Ger en ik een certificaat overhandigd en mocht ik een erepenning overhandigen aan voorzitter Linda Roest.

Langs deze weg nogmaals dat hartelijke felicitaties aan alle leden van BC Zigo en geniet de komende tijd van het jubileum programma.

door

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Over de auteur: Paul Kleijn

Paul is in zijn dagelijks leven Manager Verkoopkantoor bij Technische Unie en is oud-bestuurslid van Badminton Nederland.

vorig artikel

Het grote gelijk duldt geen tegenspraak

2 jaar geleden

volgend artikel

Wim Top postuum onderscheiden

2 jaar geleden

Wat vind jij? Er zijn al 7 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Over de auteur: Paul Kleijn

Paul is in zijn dagelijks leven Manager Verkoopkantoor bij Technische Unie en is oud-bestuurslid van Badminton Nederland.

TEST

Meer nieuws