Lin Dan trekt zich terug van Yonex Dutch Open?

Lin Dan tijdens zijn WK 2013 partij tegen Eric Pang.
Op de website Zeenews is te lezen: "Lin Dan to skip international matches for rest of year." Het is nog onduidelijk wat dit concreet inhoudt voor zijn deelname aan de Yonex Dutch Open. Niet-goed-geld-terug voor de ticketkopers?
Op Twitter
News from China #yonexdutchopen guess what.. Yes he is not coming!
— Koen Ridder (@koen_ridder) September 12, 2013
@onlinenl @YonexBenelux Dat hebben wij ook begrepen, maar we wachten op de officiële deelnemerslijst vanuit de BWF.
— BADMlNTON NL (@badm_nederland) September 12, 2013
Lin Dan to skip international matches for rest of year.
Badminton superstar Lin Dan announced that he will skip all international events on the 2013 calendar after winning his third straight Chinese National Games singles title.
"I don't need to prove myself through competition anymore," said Lin, who beat world No.3 Du Pengyu 21-18, 21-5 in the final Wednesday, reports Xinhua.
Lin, who just made a successful return to action at the Guangzhou world championships, said he will return to China`s national team in February 2014.
"I hope to spend more time with my family," he said. "I want to enjoy the life."
"But I will play for the national badminton league which starts this October," he added.
Lin, who represents the People`s Liberation Army (PLA), had also won the gold medals in the 2005 and 2009 National Games. This year, he led the PLA to win their first bronze medal in men's team event.
"I feel very proud of that. It's my fourth National Games. I entered the finals all the time and took third consecutive crown," said Lin, who took the badminton world title for the fifth time last month after one year off since the London Olympics.
"The gold medals from world championships and National Games prove the efficiency of my daily training," added Lin.
QR-code voor dit artikel
Blaadje en de voorzitter (deel zoveel)
Tijdens het laatste NJK had ik de voorzitter, net als veel anderen, aan zijn colbertje getrokken en hem herinnerd aan de afspraak…
30 augustus 2025
Kirsten de Wit, enige Nederlandse op WK Badminton, al snel uitgeschakeld
De WK badminton in Parijs is voor Nederland na twee dagen alweer voorbij. De enige deelnemer, Kirsten de Wit, sneuvelde in de…
26 augustus 2025
Het zwarte gat van Badminton Nederland
Badminton Nederland lijkt langzaam maar zeker in een zwart gat te verdwijnen. Voor buitenstaanders lijkt de tijd stil te staan,…
23 augustus 2025
VICTOR/FZ FORZA en Badminton Nederland verlengen hun succesvolle samenwerking met vier jaar!
We zijn verheugd te kunnen aankondigen dat we onze samenwerking voortzetten. De afgelopen jaren hebben we een fantastische…
18 augustus 2025
Meer artikelen over
- Blaadje en de voorzitter (deel zoveel) - (bl)aad(je)
- Kirsten de Wit, enige Nederlandse op WK Badminton, al snel uitgeschakeld - NOS Sport
- Het zwarte gat van Badminton Nederland - Ron Daniëls
- VICTOR/FZ FORZA en Badminton Nederland verlengen hun succesvolle samenwerking met vier jaar! - Badminton Nederland
- Om deze redenen stopt Ties al op 25-jarige leeftijd met topsport - De Gelderlander