Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 
© Sportnext

De toegevoegde waarde van sportbonden

© Sportnext+

In zijn SPORTNEXT-column Bond zoekt sponsors t.e.a.b. van 3 juni jl. doet Jan Paul de Wildt aan een stevig potje 'bondenbashing'. Hij zet sportbonden weg als ouderwetse, starre en achterhaalde instituties, die (te) weinig toegevoegde waarde voor de individuele sportbeoefenaar creëren.

Het is een beeld dat wijdverbreid is in kringen van sportondernemers, sportmarketeers en (sport)sponsoren. En het mag zich ook onder verenigingskader, (top)sporters en supporters in de nodige populariteit verheugen. Het is en blijft echter een karikatuur dat een aantal kenmerken uitvergroot, niet ziet dat die kenmerken vooral ook nuttig en functioneel zijn en bovendien de stappen ontkent die de afgelopen jaren zijn gezet.

Er zijn genoeg voorbeelden van bonden die hun leden een passend - en indien nodig aangepast - sportaanbod bieden. Tegenover de succesvolle sportbonden die ik zou kunnen noemen, zouden anderen met minder geslaagde voorbeelden kunnen komen. Die kant ga ik hier dus maar niet op. Ik focus mij op De Wildts stelling dat sportbonden te weinig toegevoegde waarde creëren.

Lees de rest van dit artikel op de website van Sportnext.

door

via Sportnext

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Wat vind jij? Er zijn al 3 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Meer nieuws