Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 
© Sport & Strategie

Badminton Nederland richt zich op crowdfunding

© Sport & Strategie+

Badminton Nederland - voorheen de Nederlandse Badminton Bond geheten - heeft vorige week een crowdfundingplatform gelanceerd. Het platform biedt online inzicht in het verloop van de diverse crowdfundingcampagnes.

Volgens Badminton Nederland hebben veel verenigingen en spelers - door de daling van het aantal subsidieregelingen - "moeite om hun activiteiten te financieren, zoals het organiseren van een toernooi of het deelnemen aan internationale wedstrijden."

Crowdfunding kan daarbij volgens de organisatie uitkomst bieden: "Om hun dromen toch te verwezenlijken kunnen spelers en verenigingen op dit crowdfundingplatform een campagne starten waarmee zij extra middelen kunnen genereren. Dat kan bijvoorbeeld door evenementen te organiseren, door te collecteren, of door sponsors te zoeken."

Transparant

Via een eigen online pagina, kan de voortgang van de crowdfunding van individu of club live worden gevolgd. Zo blijft het gehele proces volgens Badminton Nederland "transparant en weet iedereen hoeveel geld er is ingezameld en waaraan het geld wordt besteed."

Inmiddels zijn er vier campagnes gestart. Alida Chen, Mark Caljouw en Soraya de Visch Eijbergen proberen individueel geld in te zamelen, Ruben Jille en Robin Tabeling doen dat als duo. Donateurs krijgen in bijna alle gevallen ook iets terug voor hun financiële bijdrage.

Zo schrijft De Visch Eijbergen op haar pagina: "Ik vind het belangrijk om niet alleen te vrágen, maar ook om te delen met jullie. Daarom ben ik actief op facebook, twitter en instagram. Je krijgt regelmatig updates in de vorm van foto's, video's en berichtjes." Maar er is meer. Zo krijgt een donateur voor 15 euro een gesigneerde shuttle, en voor 25 euro een gesigneerde poster van de Dutch Open 2015.

Week van het Badminton

Maar badmintonnend Nederland richt zich momenteel niet alleen op crowdfunding. Zo is afgelopen maandag de Week van het Badminton van start gegaan. De bond wil zo "badminton promoten en zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de sport en de verenigingen."

Het gaat natuurlijk niet alleen om kennismaking en gezelligheid, de bond wil ook ledenwerven. Veel nieuwe leden blijken bij verenigingen binnen te komen tijdens een open dag. Volgens de website van Badminton Nederland "werd vorig jaar maar liefst één derde van alle bezoekers op de open dagen lid van een deelnemende vereniging." De meeste clubs organiseren daarom tijdens de Week van het Badminton ook een eigen open dag.

door

via Sport & Strategie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

vorig artikel

De maandagkranten van 14 september 2015

2 jaar geleden

volgend artikel

Aad van Rij overleden

2 jaar geleden

Wat vind jij? Er zijn al 8 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Meer nieuws