Het laatste nieuws
Het laatste nieuws
 
 
© Edwin Sundermeijer / badmintonline.nl

Tijdelijk communicatiemanager Remco Hol: een website op zich is geen communicatiemiddel

© Edwin Sundermeijer / badmintonline.nl+

In het kader van transparantie zal ik me ook eens roeren in deze interessante topic. Laten we om te beginnen eens helder communiceren waar het eigenlijk om gaat.

Een website op zich is GEEN communicatiemiddel

Het is slechts een middel waar je allerhande informatie op kwijt kunt. Maar daarmee alleen bereik je de uiteindelijke doelstelling nooit. Namelijk de badmintonsport qua imago en beleving op een hoger niveau tillen en alle aangesloten leden en niet-leden bereiken en vooral betrekken en enthousiasmeren. Niet met bondsinformatie alleen, maar juist met rijke content die meer de badminton als sport uitdraagt. Zeker niet zoals het nu gebeurt dus.

De keuze (die overigens niet door mij is bepaald maar juist door de degenen die er op langere termijn mee moeten samenwerken), is dus niet gemaakt voor een websitebouwer (want dan zou het passeren van Christ of andere badmintonliefhebbers die dit ook kunnen (bijvoorbeeld Jules Bakker, voorzitter Duijnwijck, als grafisch vormgever) niet correct zijn, maar voor een grotere partij die naast een online platform met meer intelligentie juist ervaren is met online communicatie in de breedste zin van het woord.

Denk hierbij aan een betere inzet van social media, video, persoonlijkere nieuwsbrief systemen, die ingericht worden op persona's zodat informatie persoons-specifiek wordt. Dit betekent ook koppelingen met het ledenadministratiesysteem en een grote fanbase met alle overige geïnteresseerden. Maar ook de flagships krijgen toegang en kunnen zodoende vanuit hun verantwoordelijkheid communiceren met de regionale contacten. En zo kan ik nog wel even verder gaan. Daarnaast komen er de broodnodige informatiekanalen alleen voor sommige persona's (verenigingen, trainers), waar zij niet alleen de nodige info kunnen vinden, maar juist met elkaar (communities) in contact kunnen treden en ervaringen kunnen delen. Dit alles zal in fases worden opgeknipt, omdat het zeer omvattend is.

Conclusie: het gaat niet om een website of een communicatieplatform alleen, maar om een doel te bereiken voor de badmintonsport in zijn geheel. Dit is een belangrijk middel daartoe. Zeker ook om de niet-badmintonners te bereiken en zo ook de sport populairder te maken buiten het campingseizoen om.

Maar dit is niet alles zaligmakend natuurlijk. Daarvoor zijn juist alle actieve badmintonners als ambassadeurs zo belangrijk. En meer dan gemiddeld betrokken personen als Ron Daniëls, Christ de Rooij, Bart-Jan den Hollander. etc. etc. etc. Inclusief de persoonlijke contacten en andere fysieke badmintonmomenten (dutch open, week van het badminton, eredivisie, etc), die juist badminton zo mooi maken.

door

via Remco Hol

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Je ontvangt enkele keren per jaar een speciale update!

Wat vind jij? Er zijn al 12 waarderingen!

Reacties

+

› lees onze huisregels

Meer nieuws