Peter Blommaert, Product manager Indoor Sports & New Business categories bij Dunlop Slazenger International Ltd. (het moederbedrijf van Carlton Sports), pakte de vragen sportief en vooral snel op.
De vragen / aannames gaan zijdelings ook over badmintonline.nl; dus dat maakt de antwoorden voor ons zeker zo interessant.
Vijf vragen van Piet, vijf antwoorden van Peter
Beste Piet,
Je vragen aan Ron gaan veelal over mij dus laat ik ze zelf maar beantwoorden, is geen enkele moeite.
1) Welke mogelijke rol heeft Carlton in de hele voorzittersverkiezing gespeeld?
Antw: Geen, maar we zijn wel blij met de uitkomst.
2) Heeft Carlton produkten mogen uitreiken in Vietnam?
Antw: Inderdaad, de speelster in Vietnam die door Ron onder zijn hoede is genomen dragen wij een warm hart toe net als de firma FIT sportbalsem (van Duinwijcker Joop Bergman, -red.) dat ook doet.
3) Ook Oro wordt dit jaar door Carlton gesponsord.
Antw: Inderdaad, verleden jaar was dat FORZA en nu mogen wij dat doen.
4) Lijkt me dat de Dunlop Slazenger groep NIETS met badmintonline.nl te maken had.
Antw: Niet correct. Wij adverteren al enige tijd op badmintonline.nl. Die site trekt veel lezers en wij willen graag dat ons merk veel gezien wordt.
5) Ted van der Meer heeft geen enkel contact met Peter Blommaert over het voorzitterschap gehad.
Antw: Niet correct. Ik heb Ted gedurende zijn verkiezingscampagne verschillende malen gesproken, ik heb ook Ron gedurende de verkiezingscampagne verschillende malen gesproken. Ik heb je broer Rob geen enkele keer tijdens de verkiezingscampagne gesproken.
Peter Blommaert
Reacties 18
We hebben bij Rob Taconis van BadmintonInfo navraag gedaan over de suggestie van blogger en website-owner Piet Ridder dat NOS-journalist Mark Brasser niet onafhankelijk zou zijn:
- - - - -
"Wel kan ik je informeren dat onze columnisten altijd de vrije hand hebben om een column te schrijven waar wij zeker geen invloed op zullen uitoefenen. Uiteraard zijn daarbij wel vooraf afspraken gemaakt dat als het over een persoon gaat een en ander niet beledigend of discriminerend mag zijn."
"Is dit laster, een woord dat de familie De Ridder zo graag in de mond neemt?"
Ridders verwarren vaak 'lastig' met 'laster'
Chris Spring.... is zo goed als mijn echte naam inderdaad. Chris Spring in 't Veld, maar voor het gemak kort ik dat vaak af. Ik zal eens kijken of ik de disqus instelling op facebook kan zetten.
Maar ik vroeg het me zo maar even af. Temeer omdat transparantie hoog in je vaandel staat, dan lijkt ook transparantie in reacties (lees: echte namen) een logische stap.
Just my 2 cents.
Zelden is de huidige situatie zo juist beschreven.
Ja, over nagedacht. Maar...
Is chris_spring een echte naam? Zo nee, waarom staat er boven je reactie niet je voor- en achternaam? Moeten we elke naam controleren op 'echtheid'? We weten allemaal dat Bart-Jan den Hollander van IHVB ervoor kiest bij blogger en website-owner Piet Ridder een afkorting te gebruiken die door veel Engelstaligen gelezen wordt als orale sex. Maar het is dus niet zijn echte naam.
Ik ben voorstander van het gebruik van je eigen naam wanneer je een reactie plaatst; tegelijkertijd ben ik het oneens met je argument: criticasters wind uit de zeilen nemen. Op badmintonline.nl krijgen ze de ruimte; geheel tegen de gewoonte van het politiek correcte Nederlandse badmintonwereldje in. Blijkbaar is er behoefte aan. Of het 'de spuigaten uitloopt', dat oordeel is uiteindelijk aan de redactie van badmintonline.nl.
Dat het een aantal mensen onwelgevallig is, dat is algemeen bekend. Blogger en website-owner Piet Ridder zit zich op een Perida-bank met een glas rode wijn in de hand waarschijnlijk op te vreten over wat hier allemaal geschreven wordt met 'fakenamen'. Hij uit zijn eigen valse beschuldigingen gelukkig gewoon onder eigen naam (cf Facebook-hack).
Het kan simpel zijn. Schop NIET je beste spelers uit de nationale selectie en misschien kiest Inge uit Stavoren er dan wel voor om onder eigen naam te posten: "Rob, je bent een toffe peer." Het liep anders en badmintonline.nl was geboren.
Christ, een veel gehoorde opmerking is omtrent de fakenamen in de reacties op badmintonline.
Het zou criticasters denk ik wat wind uit de zeilen nemen als je dit zou aanpassen en alleen nog reacties zou toestaan met echte namen.
Ooit over gedacht om dit aan te passen?
Blogger en website-owner saliveerde waarschijnlijk hevig bij het schrijven van zijn laatste stuk: "Mijn dagdroom: Goede samenwerking binnen het Carlton team?". Hij noemt mij in zijn stuk maarliefst zevenmaal, dus dat zal Google vast snel oppikken. Daarom houd ik het zelf ook maar zo consequent mogelijk bij blogger en website-owner Piet Ridder, voor wat hoort wat.
De reacties die onder blogger en website-owner Piet Ridders relaas verschenen tot dusver:
- - - - -
#2 RE: Mijn dagdroom: Goede samenwerking binnen het Carlton team? — Mark Brasser 21-03-2012 21:33
Dus als ik het goed begrijp is mij door de uitgever van BadmintonInfo (lees Rob Taconis) gevraagd negatief over Rob Ridder te schrijven omdat Rob Ridder niet aardig voor de SBT was?
Dus ik laat mij voor het spreekwoordelijke karretje spannen?
Dus ik ben geen onafhankelijk journalist?
Hmmmmmmmmmm...
Is dit laster, een woord dat de familie De Ridder zo graag in de mond neemt?
Of de zoveelste poging om wat krom is recht te praten?
- - - - -
#1 RE: Mijn dagdroom: Goede samenwerking binnen het Carlton team? — Peter Blommaert 21-03-2012 20:11
Beste Piet,
Jouw dagdroom is waarschijnlijk voor jou geen bedrog, jij percipieert het zo en jouw perceptie is zo te lezen jouw werkelijkheid, een schijnwerkelijkheid want in de echte werkelijkheid ligt het meestal niet aan de rest van de wereld maar aan die ene persoon die zelf die kapitale fout heeft gemaakt en zich daarom in stilzwijgen hult. Je verhaal is licht amusant en zou het in boekvorm misschien goed doen in de categorie fictie.
Blogger en website-owner Piet Ridder is niet zoveel anders dan hetgeen waarvan hij badmintonline.nl beticht: sensatiezucht(ig). Hij weet dat zulke stukjes 'stof doen opwaaien' en name dropping draagt daar nu eenmaal aan bij. Blogger en website-owner Piet Ridder wil gewoon lekker mee blijven doen. Áls dat al als probleem gezien wordt, dan lost zich dat vanzelf op. Een beetje zoals dat gaat met de krapte op de huizenmarkt.
Blooper Piet, sorry Blogger Piet maakt zichzelf wel erg moeilijk nu met zijn zojuist gepubliceerde dagdroom. Hoop voor hem dat het geen nachtmerrie zal worden. Hij krijgt nu Blommaert, Ron Daniēls, Ted vd Meer, Mark Brasser, Jan van Riel, Badmintoninfo, Badmintonline, BC Amersfoort, BV Almere, TFS'57, BC Victoria, Walter Zijlstra, Marloes van Heteren, Maartje Verheul, Ton Weijers ( wie eigenlijk niet) tegen zich.
Hi Christ,
Ideetje, laat Badmintonline hier 5 vragen stellen aan Rob Ridder.
Kijken of ie net zo snel zal reageren als Ron en Blommaert.
Betwijfel het, zal ie niet de ballen voor hebben. Ik heb nog nergens iets van hem gelezen ook niet bij zijn broer op de site, als je echt alles zo goed gedaan hebt als dat Piet iedereen wil laten geloven dan doe je je verhaal en dan vertelt je wie ie er echt de touwtjes in handen had bij BNL en dat het niet aan jou lag. Ik zie dat verhaal nergens dus Rob Ridder zal diep van binnen best wel weten dat hij zelf gefaald heeft.
Er staat vanaf publicatie van dit artikel al een link naar het betreffende artikel bij blogger en website-owner Piet Ridder en ik vermeld bij de reacties die ik overneem waar het vandaan komt. (Bijna altijd blogger en website-owner Piet Ridder dus.)
Aangezien ze elk van hetzelfde artikel komen, voldoet m.i. de link bovenaan dit artikel ( Zie 'Ook interessant' onder de muizenval.).
Ik vind het interessanter dat je niet bij bijna elk artikel van Piet een reactie wegzet waarin je hem vraagt of hij toestemming van Sven Heise of andere fotografen / persdiensten heeft om foto's zonder bronvermelding over te nemen.
Je hebt gelijk dat er aan bronvermelding gedaan hoort te worden. Zowel bij foto's als bij artikelen en bij video's en audio. Intentie vind ik daarbij belangrijk. Toch is bronvermelding hier op badmintonline.nl doorgaans vrij goed geregeld en maak ik er een punt van om bij alles te verwijzen naar de oorsprong.
Het is - en hier maak ik mijn punt opnieuw - juist bij blogger en website-owner Piet Ridder en Rob en Marion Taconis vaak dat je alleen via images.google.nl kan achterhalen waar de foto's vandaankomen. (In het geval van BadmintonInfo zijn de foto's zelfs regelmatig zonder bronvermelding van badmintonline.nl gekopieerd.)
Afsluitend: je hebt gelijk, ik ben voor openheid. Daarom doe ik aan bronvermelding.
Hi Christ,
Als je van mening bent dat reacties op andere websites waarde toevoegen aan jou stuk, dan is het wel zo netjes om een bronvermelding te doen met URL. Zo kunnen je lezers dit verifiëren. Lijkt me wel zo handig aangezien je zo voor openheid bent.
Groet,
Jeroen
Enkele nieuwe reacties bij blogger en website-owner Piet:
- - - - -
#21 RE: Ron Daniëls: Piet lult maar wat...... — Peter Blommaert 21-03-2012 07:38
Beste Ton,
Je titel in reactie 19: geen reactie, is incorrect.
Volgens mij heb ik gereageerd, je stelde 3 vragen, 2 daarvan heb ik direct beantwoord.
Mijn antwoord op je overgebleven vraag: wat ik daarvan vind? Ron spreekt in zijn reactie naar jou op persoonlijke titel en niet voor of namens een Carlton speler, een Carlton team of Carlton als merk.
- - - - -
#20 RE: Ron Daniëls: Piet lult maar wat...... — Ron Daniels 21-03-2012 07:25
Ton, ik mijn reaktie stonden die woorden er niet ze waren vervangen door tekens, en dus voor een ieder om in te vullen. Ik bedoelden het natuurlijk wel zo, maar al zou ik dat schrijven wat dan nog? Als je ziet hoe de medewerker van BNL omgaat met mensen en in het geniep dingen zegt dan is het gewoon heel netjes als je het in het openbaar doet met je naam er bij.Niemand kan mijn woorden anders uitleggen en iedereen weet dat ik het heb gezegd, dat is helder en duidelijk iets wat we goed zouden kunnen gebruiken binnen onze bond.
- - - - -
#19 geen reactie — Ton 21-03-2012 06:59
Hoi Peter, dat is geen antwoord op mijn vraag, mijn vraag is wat vind je van de taal die Ron in dit stukje tekst gebruikt, met name het nodig vinden om iemand naar een geslachtsdeel te vernoemen?
- - - - -
#17 RE: Ron Daniëls: Piet lult maar wat...... — Peter Blommaert 20-03-2012 20:27
Beste Ton,
Daar hebben wij geen gedragscodes voor, net zo min als dat de sponsor van de nationale selectie dat heeft in het geval dat de bond die zij sponsort spelers aanzet tot het leveren van een wanprestatie en daarvoor veroordeeld wordt.
Of Ron boven de wetten staat, niemand staat boven de wet, een sponsor niet en ook een gesponsorde bond niet waarvan akte bij de Rechtbank te Utrecht.
- - - - -
#16 reactie — Ton 20-03-2012 20:11
Peter, hoe vind jij het dat een coach die jou merk een warm toe draagt en ook woordvoerder is van een team dat door jou gesponsoord wordt, dit soort taal op internet als reactie op een vraag op internet zet? Hebben jullie daar geen gedragscodes voor of staat Ron boven de wetten?
Piet Ridder kan beter 5 vragen aan Rob Ridder stellen:
1) waarom heb je dat contract getekend Rob?
2) je was toch gewaarschuwd door Dunlop?
3) wie heeft je er toe aangezet Rob?
4) besef je wat je hebt aangericht Rob?
5) heb je er spijt van Rob?
Ton, Wat zou ik niet mogen zeggen? Je zal me zelden of nooit iets horen zeggen dat niet in het bij zijn van kinderen zou zeggen, en als de waarheid soms hard klinkt dan is dat jammer maar gewoon noodzakelijk. Ik zou geen 3 jaar lang stukken kunnen schrijven als ik het uit mijn duim zou zuigen dan was ik al lang ontmaskerd, als je ietszegt dan moet je het ook kunnen onderbouwen ander ben je geen lang leven beschonden in welke sector dan ook (vraag het maar aan Ted).
Een medewerker van BNL maakt het leven van mensen totaal kapot in het buitenland onder welke gedrags code valt dat?
Dit heb ik net op de site van Piet gezet:
Piet even een paar dingen want het gaat anders weer de
verkeerde kant op. Ik heb met NIEMAND een contract, niet met Froza en ook niet
met Carlton. Verder was er geen dubbele agenda, ik heb me beschikbaar gesteld
als voorzitter omdat ik niet wilde dat je broer het weer zou worden. Dat was
mijn enige doel, het had er niets mee te maken of ik hem mocht of niet maar
enkel en alleen dat zijn voorzitterschap niet goed was voor de bond. Het was
vanaf het begin duidelijk dat het een onhaalbaar doel was, niet in de laatste
plaats omdat ik toen nog als bondscoach in Vietnam werkte.
Ik had vrij veel contact met Ted vd Meer, hij paste goed in
mijn doelstelling voor het voorzitterschap voor verandering en het was dus een
logische keuze hem te steunen. Om dat te bewerk stellen heb ik geen hulp nodig,
er is helemaal niemand in Nederland die zoveel schrijft als ik dus zat ik niet
te wachten op hulp van andere, daarom vindt ik het ook raar dat je vragen stelt
over Peter. Het zou ook niet echt verstandig zijn als hij dat zou hebben gedaan
hij moet zijn geld bij ALLE badmintonners verdienen en met elk type bestuur
kunnen om gaan.
Ted en ik hadden toen afspraken gemaakt dat ik op het
technisch gebeid wat ging doen, dat was ook al voor de verkiezingen bekend bij
een aantal afgevaardigden die dit ook graag zouden willen als ze Ted hun stem
zouden geven. Toen Ted dit later toch niet deed is hij daar ook op
aangesproken.
De rol die Carlton en Forza hebben bij mijn werk is van
sociale aard, ik doe veel voor Solibad en daar wordt ik door beide bedrijven
vol op in gesteund, ik doe daar niets voor terug anders dan dat ik het vermeld
als ik er over schrijf. Het is zelfs nog sterker dat Peter me een aantal heeft
gevraagd er NIET over te schrijven, dus ik vindt het heel vervelend dat hij op
deze manier wordt afgeschilderd, toen Huynh door toe doen van MvD als werknemer
van BNL er voor had gezorgd dat ze werd ontslagen was het Peter die zonder dat
ik dat had gevraagd heeft aangeboden te helpen. Dit terwijl ik tot op de dag
van vandaag nog zit te wachten op de toezeggingen die Ted vd Meer had gedaan.
Er is geen complot en ook geen samenwerking, ik heb Christ
zeggen en schrijven 2 keer ontmoet en ik ken met niet herinneren ooit met hem
aan de telefoon gesproken te hebben, jij weet hoe ik werk, ik schrijf en laat
die stukken op een site zetten punt uit. Het enige verschil met jou en Christ
is dat ik met hem niet over leg op het er wel of niet op zou moeten, zijn site
is echt vrij en ik kan schrijven wat ik wil. Ik vindt het wel leuk dat er
zoveel achter wordt gezocht trouwens maar het zijn allemaal speculaties. Het
enige waar we het over eens kunnen zijn is dat het Yonex contract alleen maar
ellende heeft gebracht, het is het slechtste dat er in Badminton Nederland
heeft kunnen gebeuren.
Snelle antwoorden van Blommaert. Zoveel snelheid en duidelijkheid zijn ze niet gewend bij de Ridders en BNL.
Enkele reacties bij blogger Piet Ridder:
- - - - - -
#16 reactie — Ton 20-03-2012 20:11
Peter, hoe vind jij het dat een coach die jou merk een warm toe draagt en ook woordvoerder is van een team dat door jou gesponsoord wordt, dit soort taal op internet als reactie op een vraag op internet zet? Hebben jullie daar geen gedragscodes voor of staat Ron boven de wetten?
- - - - -
#17 RE: Ron Daniëls: Piet lult maar wat...... — Peter Blommaert 20-03-2012 20:27
Beste Ton,
Daar hebben wij geen gedragscodes voor, net zo min als dat de sponsor van de nationale selectie dat heeft in het geval dat de bond die zij sponsort spelers aanzet tot het leveren van een wanprestatie en daarvoor veroordeeld wordt.
Of Ron boven de wetten staat, niemand staat boven de wet, een sponsor niet en ook een gesponsorde bond niet waarvan akte bij de Rechtbank te Utrecht.
Reacties zijn afkomstig uit de periode dat badmintonline.nl Disqus gebruikte als reactiesysteem.